Román István, a Földművelésügyi Minisztérium helyettes államtitkára „Tessedik Sámuel agrárszakképzési koncepció a gyakorlatban” címmel országjáró körutat tartott. A körúton az agrárszakképzés átalakításának eddig elért eredményeivel, további irányaival ismerkedhettek meg a résztvevők.

Elmondta, hogy a koncepció megvalósulásában már jelentős előrehaladást hozott az elmúlt másfél év, melynek továbbra is a duális képzés megerősítése és az agrárszakképzés színvonalának növelése legfontosabb célja.

Az agrárszakképzésért felelős helyettes államtitkárság szervezésében egyeztető megbeszélésre összesen tíz helyszínen került sor, ahol az eddigi eredményekkel és a közeljövő feladataival részletesen megismerkedhettek az intézményvezetők, pedagógusok, polgármesterek, a gyakorló helyet biztosító gazdaságok, a megyei agrárkamara és a tankerület képviselői.

Román István az országjáró körút eddigi állomásain beszámolt róla, hogy a Tessedik Sámuel agrárszakképzési koncepció megvalósítását a kormány prioritásként kezeli, amit az is bizonyít, hogy megerősítette a minisztérium feladatköreit a szakképzési törvény. Ez az ágazatnak jó hír, hiszen külön odafigyelést tesz lehetővé. Ezáltal arra, hogy a hiány-szakképesítések között az agrárágazat megfelelő súllyal jelenjen meg kiemelt figyelem összpontosul.

Felhívta a figyelmet, hogy a tangazdaságok megerősítésére saját forrásaiból rendszeresen fordít a minisztérium, valamint az európai uniós pályázati forrásokat igyekszik megragadni az intézményrendszer infrastrukturális felújítására és szakmai-pedagógia fejlesztésére. Fontos tartalmi változások is történtek, hiszen az agrárképzések területi összehangolása befejeződött, együttműködési keretet alakított ki a tárca több, az agrárium területén tevékenykedő szakmai szervezettel, emellett a tangazdaságok minősítési rendszerének a tervezete is elkészült.

Hozzátette, hogy a felnőttképzés területén kiemelkedő szerepet töltenek be az intézmények, közreműködnek a közfoglalkoztatáshoz kapcsolódó képzések lebonyolításában. Az agrárszakképző intézmények szoros együttműködést alakítottak ki a határon túli agrár-szakképző iskolákkal különböző hazai és uniós pályázati lehetőségeken keresztül. A fenntartó minisztérium a környezeti tudatosságra való nevelést tovább kívánja erősíteni, ennek részeként az intézmények ökoiskola programba való bekapcsolására nagyfokú figyelmet fordít.

(forrás: kormany, hu, FM Sajtóiroda)