Számos program segíti az EU-n kívüli és belüli új piacokon való megjelenésben és a fogyasztás népszerűsítésében az európai termelőket 2016-ban összesen 111 millió euró értékben.

Az ágazat szereplőit az új promóciós politika abban fogja segíteni, hogy új piacokon vessék meg a lábukat, illetve azokon megszilárdítsák a pozícióikat, továbbá az európai fogyasztókban is tudatosítja az európai mezőgazdasági termelők erőfeszítéseit.

Az új szabályok szerint az eddigi 50%-os uniós társfinanszírozási ráta 70–80%-ra (Görögország és Ciprus esetében akár 85%-ra) növekszik.

A 2016-os program olyan harmadik országokra irányul, amelyekben a különösen nehéz piaci helyzetben lévő uniós ágazatok (pl. a tejipar és a sertéshúságazat) termékeinek forgalma a legnagyobb növekedési potenciállal bír.

(forrás: http://www.pbkik.hu/)