Az európai uniós források felhasználása mellett további ezermilliárd forintot fordítanak közlekedésfejlesztésre a magyar költségvetésből a 2020-ig tartó uniós időszakban.

Ezt Tasó László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára közölte pénteken Debrecenben.

Hozzátette, hogy hét útfejlesztés valósul meg az országban az ezermilliárdos forrásból.

Arról is beszélt a vasútfejlesztésről szólva, hogy 400 kilométernyi vonalat villamosítanak az elkövetkező években. Kiemelte a Liszt Ferenc repülőtéri vasúti leágazás megépítését, amely beruházás, mint mondta az egész országot érinti, a hajdú-bihari vasúti fejlesztések közül pedig a Püspökladány és Debrecen-Apafa közötti vonal korszerűsítésére hívta fel a figyelmet. Utóbbihoz kapcsolódik a debreceni intermodális központ , vasúti és közúti csomópont megépítése, amelyet 2019-re be kell fejezni. A felújításra kerülő vasúti pályák mentén korszerűsítik  valamennyi állomásépületet is.

Véleménye szerint a megyei jogú városokban a vasúti és az autóbusz közlekedés összehangolását biztosító intermodális központok létrehozására rendkívüli igény van. Elmondta, hogy ezért a kormányt arra kérik, hogy a duplázza meg az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP) keretében jelenleg elkülönített 42 milliárdos keretet.

A közúti fejlesztések kapcsán Magyarország elsődleges céljának nevezte, hogy elérjék az országhatárokat a hazai autópályák, megközelíthető legyen valamennyi megyeszékhely gyorsforgalmi úton, s azok a kiemelt térségi utak elkészüljenek, amelyek a helyi ipari terjeszkedést lehetővé teszik.

Megkezdődik az M35-ös autópálya debreceni elkerülő szakaszának építése, a helyi repülőtér bekapcsolása az autópálya-hálózatba, és a Berettyóújfaluig tartó 25 kilométeres pályaszakasz megépítése Hajdú-Biharban 2016 első negyedévében.

Az M4-es Berettyóújfalu-Nagykereki szakaszának megépítése ezzel párhuzamosan folyik majd, amivel Magyarország és Erdély között létrejön a második gyorsforgalmi kapcsolat 2018-ra.

(forrás: kormany.hu, MTI)