Az agrártárca az évi mintegy 500 millió forintos, a hungarikumok támogatására szolgáló keretet növelni kívánja a következő években.

Erről Fazekas Sándor, földművelésügyi miniszter beszélt hétfőn Budapesten, az első Paprika Market megnyitóján.

Elmondta, hogy a most rendelkezésre álló mintegy félmilliárd forintból például a hagyományőrző szervezeteket támogatják, illetve több hungarikum reklám- és marketingköltségét finanszírozzák.

Elmondása szerint azért van szükség a keret növelésére, mert emelkedik a hungarikumok száma, melyből most 54 van, és akár szükség lehet az ismételt piaci bevezetésre az élelmiszer jellegű termékeknél, mint például a debreceni páros kolbász esetében.

Hozzátette, hogy a magyar nép kimagasló teljesítményei a hungarikumok, a bel- és a külpiacokon is fontos a minél szélesebb körű megismertetésük.

Az MTI-nek elmondta, hogy alulról építkezik a hungarikumok minősítési rendszere, civil kezdeményezésre bővül a termékek köre. Ugyanis csak az a magyar csúcsteljesítmény lehet hungarikum, amelyet magáénak érez egy adott magyar közösség, és gondozza azt.

Úgy vélekedett, hogy száz körüli lehet majd a hungarikumok száma, azonban ennél nagyobb is lehet a magyar értéktár.

Lipcsey György, a Magyar Turizmus Zrt. (MT Zrt.) agrármarketing vezérigazgató-helyettese szerint jól szolgálják a Paprika Market és a hasonló kezdeményezések, hogy a magyar termékek legjavát megismerje a nagyközönség is.

Elmondta az MTI-nek, hogy az MT Zrt. az Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállításon és Vásáron (OMÉK) kívül belföldi promócióra mintegy 180 millió forintot az idén, és ennek mintegy másfélszeresét költi jövőre.

Rácz Péter, a Paprika Market tulajdonosa arról tájékoztatta az MTI-t, hogy már jövőre megnyitnak egy hasonló ajándékáruházat a terveik szerint, egyelőre nem közölte a helyszínét.

Beszámolt arról, hogy 18 ezer vásárló fordult meg és 53 ezer terméket vásárolt a tesztüzem hét hónapja alatt a most átadott üzletben.

(forrás: kormany.hu, MTI)