„A járási hivatalok integrálása a kormányhivatalok ügyfélszolgálati rendszerébe” (EKOP-2.1.23) és „A járási hivatalok informatikai infrastruktúrájának fejlesztése” (EKOP-1.2.26) című projektek projektzáró rendezvényre október 19-én került sor a Kormányhivatal Dísztermében.

Magyarország Kormánya elindította „A járási hivatalok integrálása a kormányhivatalok ügyfélszolgálati rendszerébe” (EKOP-2.1.23) és „A járási hivatalok informatikai infrastruktúrájának fejlesztése” (EKOP-1.2.26) című, európai uniós forrásból finanszírozott kiemelt projekteket, hogy a jogi és szervezeti háttér átalakításával együtt a fővárosi és megyei kormányhivatalok járási hivatalainak informatikai fejlesztése is megvalósuljon.

A projektzáró rendezvényre október 19-én került sor a Kormányhivatal Dísztermében.

Széles Sándor kormánymegbízott köszöntő szavaiban elmondta, hogy a területi közigazgatás fejlesztéséhez nemcsak az ügyfélkiszolgáláshoz szükséges technikai feltételeket, hanem a központi szolgáltatásokat és az azokat kiszolgáló infrastruktúrát is fejleszteni kellett. Ahhoz, hogy megvalósítható legyen az ügyfélkiszolgálás szintjének növelése, egy időben, egymással párhuzamosan kellett végrehajtani a két fejlesztési irányt. Ezért párhuzamosan kerültek végrehajtásra az EKOP-1.2.26 és EKOP-2.1.23 projektek és a területi közigazgatás teljes megújítását egymást kiegészítve szolgálják. A két EKOP projekt keretében, összesen több mint 10 milliárd forint értékben valósult meg informatikai fejlesztés.

Kocsis Tibor, a Pénzügyi és Gazdálkodási Főosztály Informatikai Osztály osztályvezetője beszámolt a járási hivatalok informatikai működését kiszolgáló háttér infrastruktúra fejlesztésének fontosabb eredményeiről. Az elavult informatikai eszközök cseréje során szükség volt a járási eszközállomány, az elavult gépek, szoftverek jelentős részének cseréjére az ügyintézési feladatok megfelelő színvonalon történő ellátása érdekében. 16 ezer munkaállomás kialakítása, háromezer táblaszámítógép és 6500 nyomtató, illetve az ezekhez szükséges szoftverek üzembeállítása történt meg ennek keretében. Elengedhetetlen volt beszerzett eszközök megfelelő működtetéséhez, valamint az országos hálózat optimális terheléselosztása érdekében az ezeket kiszolgáló szerverek üzembeállítása. Elérték a projekt során, hogy a járási hivatali dolgozók informatikai munkáját saját szerverekkel megerősítve támogatja minden kormányhivatal.

A Győri Járási Hivatal vezetője, dr. Németh Andrea a járási projektek eredményeinek hatásáról tartott beszámolót. Ismertette, hogy országosan mintegy 250 helyszínen létesül kormányablak 2015. év végéig, a járásszékhelyeken, kerületekben, megyei jogú városokban, a jelentősebb településeken, egyes vasútállomásokon és bevásárlóközpontokban. Jelenleg közel 450 ügytípus intézhető a kormányablakokban, ez folyamatosan bővül, számuk a következő esztendőben 1000 fölé emelkedhet.

Bemutatta a megye kormányablakainak kialakítását, az azokban történt informatikai fejlesztéseket, melynek legfontosabb eredményei az egységes központi informatikai rendszerek bevezetése. Országosan egységes e-mail rendszer és  központi címtár alkalmazás került bevezetésre, amely minden kormányhivatali dolgozó adatait és elérhetőségét tartalmazza akár egy „nagy telefonkönyv”. Továbbá korszerű nyomtatási és fájlkezelési szolgáltatásokat vezettek be, amelyek a napi munka támogatásához költséghatékony és biztonságos megoldást nyújtanak. A hatékonyabb munkavégzés érdekében csoportmunka támogató rendszer kialakítására is sor került, amelynek segítségével a közös elektronikus dokumentumtárat, feladatkezelőt hozhatnak létre a tudásmegosztás céljából a munkatársak. Központi végpont felügyeleti rendszer lett bevezetve a munkaállomások menedzselése érdekében. Ennek segítségével a számítógépek nyilvántartása, a rajtuk futó szoftverek távoli eléréssel történő telepítése és frissítése egyszerűen megvalósítható.

(forrás: kormany.hu, GYMSMKH Kabinet)